søndag 10. april 2011

Loppemarked i helga!

Her kommer noen bilder fra helgas funn på loppemarked! Jaggu var det gøy:))

Siden vi skal flytte i mai, benyttet vi sjansen til å gi bort masse lopper til Nordseter musikkorps loppemarked. Deilig å få tømt ut endel, men jeg måtte jo selvsagt bringe hjem noen lopper også;) hehe, men ikke på nært så mye som vi har fått ut av hus!


Dette flotte, lilla stoffet (gardiner) måtte jeg bare ha, det skal nok bli blant annet veske.


Gult, mønstrete stoff. Det kommer ikke til sin rett på bildet, er mye finere i virkeligheten. Fargene er sartere, og annerledes. Det tenker jeg også skal bli veske, og kanskje enda et barneforklé.


Det her er et putetrekk i deilig, mykt stoff. Mønsteret var så fint at jeg bare må ha det til å sy et eller annet av:)





Her er en hel rull med stoff. Det kjennes litt stivt og tynt ut, og jeg aner ikke hva stoffet er ment til. Lurer veldig på hva man bruker denne slags stoffkvalitet til. Minner litt om stoff man broderer på, men det er ikke det da... Noen som vet?


Her er en myggnetting til barneseng, eller hva man nå vil kalle det:) Stort som et telt! Det blir iallefall til Sagas rom.


Og her er en nydelig porselenskanne
Forelsket meg i den straks jeg så den, og jeg gleder meg til å bruke den og pynte opp bordet med den:))


Denne kannen er til kakao, og den kjøpte jeg fordi jeg ville bytte ut den vi har. Så den vi har i 70-talls brunt (inkludert like kopper og fat blir gitt bort snart). Forandring fryder!


Her er barnebøkene vi fant. Er såå fornøyd med å ha funnet I morgentåkedalen, flott bok fra da jeg var liten:)

Alt dette har jeg kjøpt for 230kr:) fornøyd med det, har fått mye for pengene! Og jeg er ikke en som pruter noe på loppemarked, så dem som er det kan virkelig få mye for pengene. Men jeg synes det er supert at skolekorpset får inn penger, de har da virkelig jobbet for det:)

2 kommentarer:

  1. Dere er virkelig heldige som bor sånn til at det finnes loppemarked! Her finnes ikke sånt, og freetex er lagt ned. Så det er ikke lett å finne flotte loppefunn, hehe! Håper du legger ut bilder av det du lager med stoffene du har kjøpt ;)

    SvarSlett
  2. Ja, det e så gøy med loppis! Og no e det virkelig høytid for loppemarkeder i Oslo:) Eg skal legge ut bilder, holder på med noe hele tiden, så straks noe e fullført kommer det!:) Korsn går det med dåkker fire? Va overgangen fra tre til fire stor?? Klem:)

    SvarSlett