søndag 6. mars 2011

"You are in my heart" bukse

Fikk sy-ånden over meg igjen idag, og bare måtte sy noe! Det ble en dongeribukse til lillegull, i ren redesign, inspirert av Shamu. Jeg fant mønster i boken "Sy sejt børnetøj", men gjorde litt om på mønsteret for å få bedre passform til min 2,5åring:)




Buksa er sydd ut fra min tidligere favoritt jeans. Den var så myk og god, men ble slitt i skrittet, og dermed lagt vekk. "Ribben" i midja og nede på beina er en av Sagas gamle bodyer i str 68, og passet perfekt, trengte ikke sy inn noe ekstra. Applikasjonen "You are in my heart" er også fra en gammel body, samt at jeg har strøket på en oransje blomst (strykemerke) og sydd på noen knapper.




Buksen passet perfekt, og ble utrolig myk og komfortabel på, akkurat som favorittjeansen min var! Love<3 Eieren ble også veldig fornøyd, og jeg er på ny inspirert til å sy mye mer!







4 kommentarer:

  1. Tusen takk:)) så glad for at den ble passelig:)

    SvarSlett
  2. KJempesøt bukse!!

    Takk for kommentar på bloggen min om luene :)
    Det er en variant av Kari Traa luer og veldig enkle å strikke.
    Legg opp to masker. Strikk den første masken og øk så en maske i begynnelsen av hver omgang. Da vil du etterhvert få en trekant. Når den ene siden er lang nok til lengden på lua strikker du sammen maske nr to og tre i den siden. Strikk videre mans du øker i den ene siden og feller i den andre siden frem til lua er lang nok til å nå rundt hodet. Deretter feller du likedan i begge sidene, og vips har du en firkant som du syr sammen :)
    Jeg har brukt litt tykt garn eller delvis to nøster i gangen, og pinne nr 5 eller 6.
    Lykke til :)

    SvarSlett
  3. Tusen takk Eveline! Gleder meg til å prøve ut oppskriften:))

    SvarSlett