tirsdag 15. mars 2011

Heklet pung til fotoapparat

Koser meg med små prosjekt om dagen, innimellom strikkingen på Mor Signes babyteppe:) i forgård heklet jeg denne pungen til mitt nye fotoapparat, som jeg fikk i bursdagsgave av Tommy og Saga:)

synes ikke den ser ut som i virkeligheten på noen av bildene, må være lyset kanskje. På bildene ser den grovere ut enn den er.

Den er heklet på pinne nr 4,5, med sort Muskat, litt tykt mercherisert bomullsgarn (beregnet på pinne nr 3,5-4), samt en tråd av Anchor Artiste, metallic.

La opp 21 luftmasker, heklet 19 staver fram og tilbake (to luftmasker i beg av hver pinne går for første stav). 12 runder. Har deretter heklet en runde med fastmasker på den ene kortsiden (dvs på tvers av retningen stavene ble heklet i). Heklet deretter over fastmaskene en runde med 3 staver i første luftmasker, så en kjedemaske i neste maske, 3 staver i neste, så en kjedemaske i neste maske, osv. Får da en fin kant øverst. Deretter brettet jeg pungen dobblet, og heklet den sammen rundt siden og under med fastmasker. Brukte et rosa bånd jeg hadde til å tre i øverst, så jeg kan snøre den sammen. Fotoapparatet mitt målet forresten 5,5*9,5cm, og er et Sony Cyberspace-Shot kamera.

Veldig fornøyd med et lite veske-fotoapparat, da jeg har tatt så utrolig lite bilder etter at vi fikk speilreflekskamera for noen år siden. Det er så stort å drasse med seg rundt omkring, så blir ofte til at jeg dropper å ta det med. Nå skal det bli andre boller, og flere bildet!:))


Ønsker alle en nydelig vårdag (det er iallefall det på østlandet)! Det er så deilig å se at snøen tiner unna i rekordfart, og trille på bare veier:)) Min datter og jeg har for første gang på en uke vært ute idag, da hun har hatt halsbetennelse. Feberfri idag, og vi tok oss en trilletur innom butikken, og til Sæter på kafé og så sushi til lunsj på Sushihuset! Det var nyydelig og anbefales:))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar