søndag 13. mars 2011

Strikkede katter og andre prosjekter


Holder på med Nataschas kjørepose fra boka "Myk start" til babyen vi venter i mai. Strikker den i det deiligste garn, Misti 100% Alpakka, i fargen naturhvitt (401), og i str 1 år, så den kan vare gjennom neste vinter. Utrolig mykt og varmt garn, anbefales! Like før jeg var ferdig med dressen og siste del av armen, ble jeg fri for garn... Og butikken er utsolgt. Så nå venter jeg på at de skal bestille inn mer, og håper det blir samme partinummer, eller at fargen er heeelt lik!



Imens har jeg begynt på Mor Signes babyteppe i to-tråds merinoull fra Nøstebarn. Det er jo enkel rettstrikk fram og tilbake, og lite utfordringer med det, så innimellom der må jeg også ha noen småprosjekter;)



Da dukket disse kattene opp til min katteelskende datter. Når jeg spurte om jeg skulle strikke noe til henne, svarte hun katt! Så igårkveld strikket jeg disse to, ut fra dette mønsteret fra svenske Hemmet. Utrolig fort gjort, og lett:) Den ene er strikket i svart ullgarn på pinne nr 4, og den andre med noe syntetisk bustete garn på pinner nr 6, begge er strikket ut fra den minste str i mønsteret, men den ene er større enn den andre pga garn og pinnestørrelse.





Også til slutt må jeg bare vise fram disse søte, strikkede tøflene Saga fikk fra sin bestemor igår. De har bestemors venninne Lilly strikket mens de var i syden:) Kjempe deilig fasong og farge på dem. Trur jaggu jeg må prøve meg på å strikke noen sånne selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar