mandag 4. mai 2009

Veske

Jeg ble lei den vanlige Emmaljunga stellevesken som fulgte med vognen, så jeg har sydd meg en ny. Denne er svær, og rommer masse bleier, klær og stelleutsyr, samt alt mulig annet jeg alltid drasser med meg. Fasongen har jeg skissert selv, skulle jeg gjort det om igjen ville jeg ikke hatt den fullt så lang (i høyden). Den er 45cm høy, 35cm bred nede og 25cm bred oppe, 12cm dyp. Lokket er en del av bakstykket. Stoffet er fra Ikea, husker ikke va det heter, men det er veldig tykt og slitesterkt også er den fõret med ubleket bomullstoff, også fra Ikea.


Har applikert på et par blomster, de er fra det samme tøyet som jeg sydde tunika av tidligere. De er strøket på med vliesofix, og så sydd små sikksakksting rundt. Har griset litt vliesofix på stoffet da jeg strøk (er første gang jeg brukte vliesofix), er det noen som vet om det går bort i vask eller?
Har en blå/turkis knapp fra knappesamlinga mi, da jeg ville holde det enkelt og i samme fargetone som applikasjonene.
Og en til knapp under lokket for å lukke vesken øverst.




2 kommentarer:

  1. Luringen :) Så fin den ble, og KJEKT med STOR stelleveske, ja. Hvem har liksom bare stelleting der til småttisen? hehe.
    Det limet fra vliesofixen kan være kjedelig å få griset på. Hvis du ikke får gnidd det vekk (varmt vann og zalo, f.eks), så får du tilfeldigvis dekorere med knapper eller annet :)

    SvarSlett
  2. Takk skal du ha:) God idé ja, kan bare dekorere litt ekstra:) har bare prøvd med varmt vann, men skal gi det et forsøk til med zalo.

    SvarSlett