torsdag 19. november 2009

Julekalender, nesten ferdig

Jeg er inne i en periode med mange prosjekter på en gang. Blir fort lei av å holde på med bare en ting, så det er fint å variere fra det ene til det andre, synes jeg:) Så igår fikk jeg fullført (nesten ferdig da) denne julekalenderen, serviettringer og en babykjole. De andre tingene skal jeg straks blogge. Ellers så holder jeg også på med lange strømper, en babydress samt planlegging av en julestrømpe;) Ja det er sikkert mer, men det ligger nå lagt litt vekk på hobbyrommet. Og JA jeg har endelig fått meg et eget hobbyrom! Det er superherlig, og jeg skal blogge bilder fra det når jeg en gang får ryddet skikkelig der.


Dette er en egenkomponert julekalender, delvis redesign. Jeg har brukt rester av gardiner på grunnstoffet og kantene, foret er et fleecepledd fra Ikea og baksiden er noe fôr jeg hadde liggende, også fra Ikea. Hjertene er en longs fra HM, men selve nissen er "ny":) Nissens sekk er fra et gammelt putetrekk, og er smurt inn med glitterlim.


Nissefar trengte å bli litt mer levende, så da har jeg skissert litt i kantene med en tusj for å skape litt tredimensjonalitet.


Hjerte kantet med gull. Det er applikert fast med vliesofix og brodert gullkant rundt.


Stjernehimmel over nissefars hode...:) Og broderte tall. Etterhvert skal jeg sy på metallringer til å henge gavene i. Og muligens quilte, men det har jeg ikke gjort før, så da må jeg først finne ut hvilket mønster og hvordan.


Nissefar har broderte sølvstjerner nederst på drakten sin.

Vel, denne adventskalenderen får duge i år, så får vi se om jeg skal lage en mer avansert til neste år. Kanskje brodere, eller gjerne få til denne

4 kommentarer:

  1. Kjempeflott kalender. Syns virkelig ikke du treng å lage noe mer avansert enn den her. Egenkomponert og gjenbruk gjør jo den her mye mer spesiell og personlig. Syns du e flink. Ser at eg har mye å hente av inspirasjon her ;) Eldstemann e 5 og eg har enda ikke knødd meg til å sy hverken kalender eller strømpe... Må ta meg i nakken snart.

    SvarSlett
  2. Tusen takk Stina! Det va koselig å høre:) Det går fort når man hiv seg rundt da, hvertfall strømpe e unnagjort på nullkommaniks!

    SvarSlett