torsdag 19. november 2009

Babykjole

I vår/sommer begynte jeg å sy på en kjole til min datter. Treg som jeg til tider er, har den blitt lagt vekk, og latt vente på seg. Igår bestemte jeg meg imidlertid for å fullføre den, selv om jeg visste at hun har vokst fra den. Mønsteret er fra boken "Sy sejt børnetøj" og kjolen heter Mormors gamle dug-kjole. Men i den boken er den minste størrelsen ett år, og jeg tilpasset den litt mindre etter hennes mål. Så kjolen er vel i ca str 74. Problemet er at den fortsatt er veldig bred, så den må brukes av en tjukk, liten jente;)

Baksiden, liker godt den turkise knappen, fra knappeskrinet mitt. Ellers er halskanten og ermene kantet med et prikkete skråbånd.>


Forkléet ble litt i korteste laget, jeg skal prøve å sy en til, for nå er gullet over ett år, så da kan jeg følge mønsteret til punkt og prikke;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar