onsdag 2. februar 2011

Nøstebarn dress


Har strikket ulldress til Saga i silkeull fra Nøstebarn. Mønsteret er fra boka "Strikk til Nøstebarn", på side 58: Heil dress i dobbelt 2-tråds garn. Begynte på dressen for ca et år siden, men jeg begynte heldigvis på str 3 år, da jeg vet jeg gjerne legger bort store prosjekter for en stund... Det gjorde jeg også, helt til januar i år..;) Så nå har jeg strikket den ferdig denne måneden, og er såå stolt over å endelig være ferdig med den! Den ble utrolig deilig, myk og varm. Men ull puster så godt, så likevel ikke for varm. Hun elsker den allerede, og vil bruke den hele tiden:)







2 kommentarer:

  1. Kjempefin!! På en søt jente:)
    Veit ka du meine om det å bynne på en stor str for så å ha en lang pause-gjør det samme;)
    E så arti å bynne på nokka nytt. Det å leite etter mønster, bestemme farga og kjøpe garn e jo halve gleden, syns eg:)

    SvarSlett
  2. Tusen takk:)) helt enig i at det e halve gleden, eg har veldig vanskelig for å gå forbi en garnbutikk uten å kjøpe noe!

    SvarSlett