tirsdag 17. mars 2009

"Hjallis"-lue

Denne luen het opprinnelig djevellue, men da pappaen min så barnebarnet sitt med den, kalte han den straks Hjallis-lue. Jeg synes det var et mye finere navn, og har derfor byttet overskriften:) Jeg har strikket denne luen for første gang, etter oppskrift fra http://grosblog.wordpress.com/2007/01/18/her-er-den/
Den var kjempelett og morsom å strikket, og var unnagjort i løpet av et par kvelder:) Denne er strikket i 100% merino ull, det grønne er Vikings Eddagarn farge 331, og det naturhvite er lanett farge 1012. Ble litt hekta nå, så jeg kommer nok til å lage flere slike luer! Akkurat nå holder jeg på med å strikke matchende sokker, også skal jeg strikket votter også i samme farger.




3 kommentarer:

  1. Flott lue! Liker ikke helt navnet på den, men fin er den uansett. Lekre farger sammen, og så pent du har strikket den! Flinka! :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk Marita!:) Ja er enig i at navnet ikke akkurat passer på en søt babylue. Mon tro hvorfor den heter det? Men litt komisk er navnet, synes jeg;)

    SvarSlett