søndag 3. april 2011

Barneforklé


Har lenge tenkt på at jeg skal sy forklé til Saga, og endelig har jeg fått gjort det. Det er utrolig fort gjort, er bare meg som ikke har prioritert det:) Tok raske mål av min datter, og ferdig måler forkléedet:

Øverst på tvers: 15cm
Ved knyting i midje, tvers over: 37cm
Lengde fra topp til knyting (målt rett ned): 21cm
Lengde hele forklé: 53cm
Tvers over nederst: 37cm
Hvert knytebånd i siden måler: 33cm
Bånd rundt hals måler: 41cm, og er festet med knapp i den ene siden

Den er klippet ut med 1cm sømmonn hele veien.


Her er alle delene klippet ut, og applikasjonene er plassert der jeg vil ha dem. Så gjenstår det bare å sy det sammen!:)

Applikasjonene er tegnet på frihånd, og klippet ut av stoffrester. Sikksakket først rundt hele forklét, brettet og strøk inn kantene rundt, og rettsøm rundt. Applikerte på hjertene (med applikasjonssøm). Sydde på bånd i sider og i ene siden av halsen, og til sist sydde jeg knappehull i selve forkléedet, og knapp i båndet i halsen.

Eieren ble veldig fornøyd med nytt forklé som passet perfekt, og ville ikke ta det av seg igjen;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar