tirsdag 19. mai 2009

Rosa smekke

Har sydd en smekke til Saga i dag, det trengs det virkelig mange av her i huset, med grøt og gulping og alt som er.
Den er sydd av en av mine gamle t-skjorter som jeg ikke har brukt på år, og applikasjonen er fra en av Sagas luer. Det var fort gjort, men jeg merker at jeg har litt å lære om sammensetning av stoffer. Skråbåndet var i et veldig stivt stoff, mens selve smekken er i et veldig mykt, elastisk stoff. Det gikk greit, men det ville nok blitt bedre med skråbånd i et mykere stoff.

4 kommentarer:

  1. Så søt :)
    Tips i stedet for skråbånd på så mykt stoff: Klipp en remse av samme stoffet, eller samme type stoff (t-skjorte, jumper, ribb eller annen type jerseystoff), samme bredde som et utbrettet skråbånd, og sy det på som et skråbånd. Svinger seg lett og pent i alle buer også. Studér f.eks ermkanten på en body, de er sydd sånn av samme type stoff (som regel...)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for gode råd Marita, det skal jeg prøve neste gang:)

    SvarSlett
  3. Så flink du er, Berna! Gleder meg til å få hus og symaskin jeg og. Da skal jeg se om jeg får til noe selv ;-)

    SvarSlett
  4. Tusen takk Bine:D Ja det kan du glede deg til, det e så artig! Eg glede meg forøvig også til å få hus;)

    SvarSlett